Paco Rabanne е име, което е синоним на лукс, блясък и иновация. От 60-те години на миналия век марката е движеща сила в света на модата и ароматите, известна със своите авангардни дизайни и емблематични аромати. В тази статия ще разгледаме историята на Paco Rabanne и неговото наследство в света на модата и ароматите.
Началото
Paco Rabanne е основана през 1966 г. от испанския дизайнер Francisco Rabaneda Cuervo, който по-късно променя името си на Paco Rabanne. Преди да създаде своя собствена марка, Rabanne е работил за големи модни къщи като Balenciaga и Givenchy. Със собствения си лейбъл Rabanne успя да изрази своята уникална визия и стил, който се характеризира със смесица от футуристичен, авангарден дизайн и богати, луксозни материали.
Възходът на Пако Рабан в модата
През 60-те години на миналия век дизайните на Paco Rabanne правят фурор в света на модата, благодарение на иновативното им използване на нетрадиционни материали като метал, пластмаса и хартия. Дизайните на Rabanne били футуристични и неземни, включващи геометрични форми, изрезки и метални покрития. Неговата колекция „12 неносими рокли в съвременни материали“, която дебютира през 1966 г., включвала рокли, направени изцяло от метални дискове, и била приветствана като новаторско постижение в модата.
През следващите години Paco Rabanne продължава да разширява границите на модата, експериментирайки с нови материали и техники. Дизайните на марката са носени от знаменитости като Джейн Фонда, Одри Хепбърн и Франсоаз Харди, затвърждавайки статута й на лидер в света на модата.
Наследството в ароматите
В допълнение към приноса си към модата, брандът има значително влияние и в света на ароматите. Първият аромат на марката, Calandre, е пуснат през 1969 г. и постига незабавен успех. Ароматът се характеризира със свежи, флорални нотки и е отклонение от тежките, мускусни аромати, които били популярни по това време.
Оттогава той пуска редица емблематични аромати, всеки със свой уникален характер и стил. Един от най-популярните от тях е на марката е 1 Million, който бил лансиран през 2008 г. Този мъжествен аромат включва нотки на грейпфрут, мента и кожа, като се превърна в любим за много мъже по света.
Друг популярен парфюм е Lady Million, който бил пуснат през 2010 г. Този женствен аромат се характеризира със своите флорални и дървесни нотки, както и с бляскавата си, пищна опаковка. Lady Million се превърна в предпочитан парфюм за жени, които искат да се чувстват луксозни и уверени.
Пако Рабан днес
Днес Paco Rabanne продължава да бъде основен играч в света на модата и ароматите. Дизайните на марката все още се характеризират с иновативно използване на материали и авангардна естетика, докато нейните парфюми остават популярни както сред мъжете, така и сред жените. През последните години Paco Rabanne се разшири и в други области, включително аксесоари, обувки и конфекция.
Едно от най-забележителните скорошни постижения на брандът, е назначаването на Julien Dossena за креативен директор през 2013 г. Dossena е признат за съживяването на модните предложения на марката, внасяйки свежа перспектива и модерна чувствителнос.